Egy vállalkozás elindítása meglehetősen rémisztő lehet. Bélával 2016 elején indítottuk el az Enter-Holding Hungary Kft-t. Megalapításkor bennünk is sok kérdés és kétely fogalmazódott meg.

Fontos, hogy mi 8 órás állásunk mellett kezdtünk kft alapításba és majdnem 2 évig éjszakánként válaszoltunk a céges levelekre, készítettük elő a rendeléseket és intéztük a beszerzéseket.  Miután az Enter-Holding elérte a bizonyos nettó 100 millió feletti bevételt ekkor kezdtünk el azon gondolkodni, hogy nem-e lenne jobb, ha csak ezzel foglalkoznánk azzal amit szeretünk, csak vállalkozásunknak éljünk és vállalkozóvá váljunk.

 

Ha Te is cégalapítás előtt állsz akkor 4 fontos tanácsot fogadj meg tőlünk:

 

Írj üzleti tervet

A siker érdekében írj egy biztos üzleti tervet. Fogalmazd meg, nézd át milyen költségekkel jár egy vállalkozás elindítása. Mennyi tőke szükséges az elinduláshoz és mennyire kockázatos az általad választott iparág.

Sokszor van ami hirtelen jó ötletnek tűnik, de belekezdve egyből kiderül, hogy nem volt az. Sajnos mi is jártunk már így, több webshopunk is volt ami a nem megfelelő tervezés miatt már a kezdeti időszakban elvérzett.

Szánj időt egy reális üzleti terv kialakítására. Később köszönetet fogsz mondani érte! J

 

Indulj alacsony költségekkel

A tervezési szakaszon már kiderül, hogy milyen költségekkel indul a vállalkozásod. Első körben próbáld limitálni a kiadásokat, ne költs fölöslegesen, nézd át hol csökkentheted a kiadásokat. pl.: személyzet helyett keress szabadúszókat vagy üzlet helyiség helyett indíts webes megjelenéssel. Teszteld ki, hogy mennyire lesz kereslet termékedre / szolgáltatásodra.

 

Legyen weboldalad

Lehet erős, de weboldal nélkül ne indíts vállalkozást. Első lépésként kezd el megtervezni webes megjelenésedet. Keress egy megbízható csapatot akik ebben segíteni tudnak. Hisz ez lesz az első felület amivel az ügyfeled találkozni fog. Ahogy tárgyalni sem mész el piszkos, rendezetlen ruhában úgy a weboldaladnak is profizmust kell sugalnia. Használd ki a mostani rengeteg technikai segítséget és kezdj el ügyfeleket toborozni weboldalad segítségével.

 

Készíts marketing tervet

Miután megtaláltad a beszerzési forrásokat, megtaláltad a webfejlesztődet akkor jöhet a termék / szolgáltatás bevezetése. Az ügyfeleknek hallania kell rólad, így a lehető legszélesebb körben indulj el. Elsőként vedd számításba az ingyenes szolgáltatásokat, regisztrálj facebook oldalt, hozd létre instagram profilod, regisztráld be cégedet a Google Business szolgáltatásába stb. Ezt követően próbáld meg célzottan elérni ügyfeleidet. Reklámozz facebook vagy adwords segítségével, keress influencereket a népszerűsítéshez.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here